Pomoc na żądanie, obsługa częściowa czy pełne wsparcie IT — co sprawdzi się w Twojej firmie?

Z roku na rok komputery stają się coraz bardziej potrzebnym narzędziem w pracy. Obecnie większość firm działa już w pełni w oparciu o te urządzenia i specjalnie przystosowane sieci wewnętrzne oraz serwery danych. Wszystko to znacznie ułatwia i przyspiesza pracę. Jednak, aby cały ten system działał prawidłowo, musi nad nim czuwać zespół wykwalifikowanych i doświadczonych specjalistów IT. Większe firmy zazwyczaj posiadają własny dział IT, który zajmuje się tymi sprawami, jednak mniejsze lub średnie firmy, które również potrzebują pomocy w tym temacie, ale nie opłaca im się zatrudniać zespołu informatyków na stałe, coraz częściej korzystają z rozwiązania, jakim jest outsourcing IT.

Usługa ta polega na zapewnieniu pomocy i obsługi firmy w zakresie IT przez zewnętrzną firmę, która posiada odpowiednio wyszkolonych w tym zakresie specjalistów. Dzięki temu firma otrzymuje pomoc i jednocześnie nie musi zatrudniać dodatkowych pracowników na stanowisko informatyka. Pomoc może być udzielana na żądanie, może to być usługa częściowa lub też pełne wsparcie IT. Każde z tych rozwiązań posiada zalety i wady oraz sprawdzi się w różnych przypadkach, dlatego warto zapoznać się z tymi opcjami, aby wiedzieć, co sprawdzi się w naszym przypadku najlepiej.

Usługi informatyczne Wrocław

Pomoc na żądanie

Usługa ta polega na pomocy ze strony wykwalifikowanego zespołu IT, w sytuacjach awaryjnych, gdy firma potrzebuje pomocy w zakresie niedziałającego sprzętu, oprogramowania, systemu, gdy sieć działa niestabilnie czy też serwery zostały zawirusowane itd. Korzystając z pomocy na żądanie, firma otrzymuje szybką i profesjonalną pomoc w szerokim zakresie. Obsługa może być realizowana zdalnie, drogą telefoniczna lub mailową. Oprócz tego możliwe jest również udzielenie pomocy przez specjalistów IT na miejscu w firmie. Zespół wykonujący wszelkie naprawy składa się z doświadczonych i wykwalifikowanych informatyków, którzy znają się bardzo dobrze na sprzęcie i oprogramowaniu i z pewnością rozwiążą wszelkie problemy. Pomoc na żądanie może być również wykorzystywana w celu doradzenia, w co najlepiej zainwestować chcąc wyposażyć biuro lub wymienić przestarzałe urządzenia i oprogramowanie.

Pomoc na żądanie będzie najlepszym wyborem dla firm, które nie potrzebują stałej pomocy. Usługa ta płatna jest za godziny pracy, więc koszty pojawiają się jedynie w sytuacji, gdy obsługa ze strony firmy outsourcingowej jest niezbędna.

Obsługa częściowa

Usługa częściowej pomocy jest idealnym wyborem dla firm, które potrzebują stałego wsparcia, ale niekoniecznie w pełnym zakresie. Zespół specjalistów IT zajmie się obsługą stanowisk serwerowych oraz roboczych, rozwiąże problemy z bazami danych, zadba o odpowiednią przepustowość sieci i rozwiąże stałe lub czasowe kłopoty z jej działaniem za pomocą specjalistycznego oprogramowania diagnostycznego. Oprócz tego specjaliści zadbają również o bezpieczeństwo systemów oraz programów używanych w firmie, pomogą w doborze sprzętu, jego instalacji oraz konfigurowaniu.

Opłaty za świadczenie tej usługi pobierane są regularnie np. co miesiąc. Dzięki temu mamy stale zapewniony dostęp do pomocy ze strony specjalistów IT. W razie problemów otrzymamy niezbędną pomoc bardzo szybko, co jest szczególnie istotne w przypadku mniejszych firm nieposiadających własnego działu IT.

Usługi informatyczne Wrocław

Pełne wsparcie IT

Usługa pełnego wsparcia IT przeznaczona jest dla firm potrzebujących najwyższego poziomu obsługi. Najczęściej są to przedsiębiorstwa nieposiadające wcale własnego działu IT, przez to tego typu pomoc jest im niezbędna do prawidłowego działania. Zespół specjalistów, realizujących usługi informatyczne we Wrocławiu, zadba o bezpieczeństwo oprogramowania, urządzeń, serwerów, dysków i sieci, rozwiąże wszelkie problemy z działaniem serwerów, komputerów i innych urządzeń biurowych. Dzięki pełnej obsłudze otrzymamy pomoc w każdej sytuacji, co jest szczególnie ważne w firmach, których działalność mocno opiera się na sieci i systemach informatycznych.

W razie nagłych problemów zespół IT szybko zareaguje na wezwanie i usunie wszelkie usterki i nieprawidłowości w działaniu. Zaletą tego rozwiązania jest z pewnością to, że otrzymujemy pełną obsługę w zakresie IT, ponosząc jedynie niewielkie koszty miesięczne, co jest zdobywanie lepszym rozwiązaniem niż zatrudnianie dodatkowych pracowników.